Kohti valoisampaa tulevaisuutta: kehityskeskustelu Lukon johdon kanssa

18.4.2012

Kiekkokausi päättyi Raumalla karvaaseen pettymykseen, mutta seurajohto eli toimitusjohtaja Timo Rajala ja halituksen puheenjohtaja Jari Laiho saapuivat silti paikallislehden toimittajan haasteesta torille vastailemaan raumalaisten kiekkoihmisten kysymyksiin. Keskustelun päätteeksi Raumam Boja-kannattajaryhmä haastoi Rauman Lukon edustuksen keskustelemaan ottelutapahtuman kehittämisestä. Haasteeseen tartuttiin ja keskiviikkona 18.4.2012 Raumam Boja ja Lukon toimitusjohtaja Timo Rajala sekä myyntipäälliköt Sasu Eronen & Rami Kurki istuivat alas pohtimaan erilaisia kehitysideoita.

Raumam Boja keräsivät kannattajakentältä erilaisia toiveita ja kehittämisideoita palaveria varten. Pääteemoiksi valikoitui ottelutapahtuma, fanituotteet sekä pelipaita. Tämän lisäksi käytiin läpi joukko sekalaisia asioita ja kysymyksiä. Molemmilla osapuolilla tahto menestyä ja halu luoda Lukosta koko kaupungin joukkue on suuri.

Seuraavassa kattava raportti käydyn keskustelun pääkohdista.

1) OTTELUTAPAHTUMA

– Raumam Boja ehdottivat, että mainosten määrää mediakuutiolla vähennettäisiin ja hidastusten määrää vastaavasti lisättäisiin. Ehdotettiin myös, että maalintekijöiden lisäksi myös syöttäjät saataisiin mediakuutiolle.

V: Yksittäisten mainoksien pituutta lyhennettiin viime kauden jälkeen 15 sekunnista kymmeneen sekuntiin. Tarkoituksena kuitenkin on, että hidastusten määrää mediakuutiolla lisätään entisestään. Syöttäjät tulevat myös mediakuutiolle, mikäli se vain on mahdollista toteuttaa.

– Joukkueen jäälletuloa ehdotettiin tehostettavan kuuluttajan / DJ:n hehkutuksella. Jäälletuloon luvattiin panostaa aiempaa enemmän.

V: Olemme miettineet asiaa itsekin ja se tullaan toteuttamaan.

– Lisäksi sovittiin, että ensi kaudella maalintekijän etunimen hehkuttaa kuuluttaja ja yleisö vastaa sukunimellä. Tämä on jälleen yksi pieni askel kohti aktiivisempaa kiekkoyleisöä Raumalla. Sovittiin myös ns. Old Time Hockey – teemaa kokeiltavaksi muutamaan otteluun, jolloin hallissa kuullaan perinteikkäitä NHL:ssa tutuiksi tulleita väliaikateemoja urulla soitettuna.

– Keskusteltiin myös hallissa soitettavasta musiikista ja yhteinen näkemys oli, että menevämpää musiikkia tulisi soittaa. Pieni vaihtelu tuo tuoreutta ottelutapahtumaan.

2) FANITUOTEMYYNTI

– Raumam Boja ehdottivat, että Lukko teettäisi lehväslogolla yksinkertaisia, mutta laadukkaita tuotteita : huivi, huppari, lippalakki. Lisäksi ehdotettiin ns. kalliimpaa fanituotemallistoa laadukkailla vaatteilla, joissa olisi mm. Lukko-logo brodeerattuna tai ommeltuna. Raumam Boja esittivät Lukolle myös omat mallinsa uudesta huivista sekä näyttivät esimerkkiä laadukkaasta hupparista (New York Rangersin royal bluen värinen perushuppari).

RB:n jäsenen suunnittelemat huiviehdotukset

Pelipaitaa toivottiin myyntiin ilman mainoksia sekä logo brodeerattuna myös tavallisen vaihtoehdon lisäksi.

V: Olemme teettämässä kokonaan uutta fanituotemallistoa ja myös ns. kalliimpaakin mallistoa brodeerauksineen on tulossa. Fanituotekilpailun voittaneet tuotteet tulevat myyntiin, mutta sen lisäksi on tulossa muunlaistakin perinteisellä Lukko-logolla varustettua huivia. Pyrimme ottamaan kaikkien asiakkaiden toiveet huomioon tulevassa mallistossa, jossa olisi 50-50 -suhteella Kettu- ja Lukko -tuotteita. Sininen ja keltainen väri palaavat myös tuotteiden pääväreiksi.

Fanipaita tulee myös myyntiin ilman mainoksia ja todennäköisesti myös sellaisella versiolla, jossa logo on brodeerattu.

3) PELIPAITA

– Raumam Boja ehdottivat vähemmän mainoksia paitaan (yksi mainos per mainostaja periaatteella) ja järkevämmällä sijoittamisella. Mallia voisi ottaa mm. Jokerien pelipaidasta, jossa logo on brodeerattu ja mainoksia on huolellisesti sijoitettu paitaan.

V: Mainosten määrä ei tulla varsinaisesti laskemaan, mutta sijoittamista ollaan mietitty uudelleen. * Boja näkevät vilauksen ensi kauden pelipaidasta ja selkeästi hienommalta se näyttää *. Aitojen pelipaitojen logot tullaan brodeeraamaan paitaan. Pelipaidan mainokset ovat selkeä tulonlähde seuralle ja joudumme elämään talouden realiteettien mukaan, mutta joka tapauksessa sijoitamme mainokset järkevämmin tulevaan pelipaitaan.

MUITA ASIOITA

– Keskusteltiin tifojen ja banderollien paloturvallisuusohjeista.
V: Yhteinen näkemys löydettiin.

– Ehdotettiin Lukko-Ässät talviklassikkoa.
V: Todettu, että vain Porissa onnistuisi järjestäminen ja Ässien pitäisi tässä tapauksessa toimia veturina.

– Keskusteltiin D-päädyn muuttamisesta seisomakatsomoksi.
V: Toimitusjohtaja Rajalan mukaan seisomakatsomoa ei olisi alunperinkään pitänyt siirtää nykyisellä paikalleen. Mahdollista muutosta katsotaan hallin remontin yhteydessä, kun pohjoispäätyä tulevaisuudessa laajennetaan. Pallokentälle päin on kuulemma tilaa.

– Lukon nettisivut todettiin alkeellisiksi.
V: Sivuille tehdään täysi uudistus ja ylläpitäjä vaihtuu. Vanhat sivut heitetään helvettin. Uudet sivut julkaistaan Pitsiturnauksen aikoihin. Lukko on palkannut myös web-tiedottajan, joka vastaa uutisten ja asioiden ajankohtaisuudesta. NettiTv:seen panostetaan aiempaa enemmän.

– Ehdotettu, että Lukko näkyisi kaupungilla enemmän. Lukon mainoksia, logoa ja sinikeltaisia värejä alakisi näkymään katukuvassa. Mainoksia bussipysäkeillä, isoja banderolleja rakennusten seinillä ja kaupunkiin tuloväylille mainoksia. Jäähallin julkisivulle ilmestyisi banderolleja raumalaislähtöisistä pelaajista. Teemana voisi olla esimerkiksi “sinikeltainen kaupunki”.

V: Lukossa oltiin kiinnostuneita asiasta ja brändi- ja imagoasioita onkin jo mietitty. Toteutustapaa ei olla vielä valittu. Halutaan kuitenkin näkyä enemmän katukuvassa.

– Lisää maksupäätteitä halliin, mm. Fox – ravintolaan.
V: Luvattu hoitaa asia.

KOHTI TULEVAA

Raumam Boja haluaa kiittää Rauman Lukkoa keskustelutilaisuuden mahdollistamisesta. Keskustelu sujui intohimoisissa tunnelmissa ja oli hienoa nähdä, että monessa asiassa oltiin samalla kartalla.

Samaa matkaahan tässä tallustellaan. Toisinaan joudutaan ottamaan askel taaksepäin, joskus astutaan harhaan ja horjahdetaan. Pääasia, että noustaan pystyyn ja jatketaan yhteistä matkaa oikeaan suuntaan. Otetaan opiksi. Tehdään asioita paremmin. Kehitytään. Uskotaan itseemme. Nostetaan tavoitteita ja opitaan voittamaan.

Näistä opeista on raumalaiset pojat tehty.

Kohti yhteistä suurta unelmaa,
Raumam Boja

7 vastausta artikkeliin ”Kohti valoisampaa tulevaisuutta: kehityskeskustelu Lukon johdon kanssa

  1. ”Syöttäjät tulevat myös mediakuutiolle, mikäli se vain on mahdollista toteuttaa.”

    Luulisi että tämä olisi yksi tärkeimmistä asioista kun valitaan kuutiota tai sen ohjelmistoa… IMHO.

  2. Kateellisena katselen tuota settiä ”meillä oli joskus kannattajia” mutta nyt tuntuu että ei löydy sieltäkään uskallusta haastaa johtajia saman pöydän ääreen kertomaan mielipiteistä. onnittelut!!

  3. Maalintekijän sukunimi huuto toimii silloin kun ollaan johdossa, muuten menee hyvin vaisuksi.
    Aikoinaan loppui siihen kum Markku Takala teki maalin ja kukaan ei tiennyt sukunimeä.

  4. Tuo idea vesitornin kylkeen ois mahtava, täällä tampesterin suunnassan linja-autoaseman lähellä on vanha talo jonka koko päätyä koristaa tappara logo joissa kulmissa rahottajien mainos ja on hienoa (vain väärä logo:) Hyvältä näytti nuo ideat.

  5. Tuota kehityskeskustelua ku luki ja kohtaa..”Lukko näkyisi enemmän kaupungilla”..nii tuli mieleen että. Vesitornin kylkeen vois tällätä muutaman Lukkologon, ainakin näkyis, täh!! 🙂

  6. Pakko sanoa, että oli kyllä mielenkiintoista luettavaa!! Hienoa että tälläinen on saatu järjestettyä! Eikös tota maalintekijän sukunimen huutoa ole joskus ennenkin yritetty (en tie et muistanko väärin).

Vastaa käyttäjälle Pedro Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *